Trevligt värre

Fick åka till akuten igår och spendera flera timmar där, inte hur jag hade tänkt mej kvällen precis. J insistera på att vi skulle åka dit och glad är jag för det nu. Har antagligen ett nervfel vid ena ögat så har tejp för det ögat nu (känner mej som ett missfoster). Fick skicka iväg ett sms inatt "ok" fick jag tillbaka imorse. Så jävla drygt svar.
Jag är aldrig sjuk annars, så åker jag på ngt sånt här istället för vanlig feber såklart. Först fick jag ett otroligt drygt mottagande av de 2 kärringarna i receptionen, som sa att jag får gå till vårdcentralen idag ist, gick därifrån, börja köra därifrån men så sa J att jag borde gå in igen och be om att få träffa en läkare iaf. Gjorde det, sen fick vi vänta i väntrummet ca en timme och då var det inte ens ngn annan än oss i väntrummet. Sen fick jag vänta i ett läkarrum typ en kvart på att läkaren skulle komma, sen fick jag ta ryggmärgsprov. Fråga om det är som ett vanligt blodprov, han bara "jag kommer sticka en nål rakt in i ryggen på dej" "du skojjar väl??!!" va min första reaktion. Men läkare skojjar ju aldrig. Först en bedövningsspruta rak in i ryggen, den va värst, fy faaaaan, själva benmärgsprovet efteråt var inte alls farligt men hade en nål i ryggen i typ 10 min, lagom trevligt. Sen fick jag ligga där i sängen i en timme, för man får sån huvudvärk annars. Fick remiss till hälsocentralen idag, ska dit om en stund med ett tejpat öga, blir solbrillor!! haha.
Men helvete va ont i huvudet jag har nu, känns som det ska sprängas typ, aaaahhhhh. Ska gå på kortison i 10 dagar, för dom flesta går det över efter det men finns de fall där det inte gör det och då får man "ta det vidare". Jag ska fan bli av med skiten!

Kommentarer
Postat av: elin

Nejmen stackars gumman ;( Krya på dig! <3

2012-01-12 @ 08:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0