.


Blir ensam hemma över jul och nyår, J ska iväg och jobba till havs i nästan en månad.
Ska julbaka och få det mysigt här hemma ändå, skadar inte för det hjälper inte att när man redan ska va ensam hemma en månad att lägenheten ser för jävlig ut. Så upp med byråerna vilken dag som helst nu och få allt fixat så underlättar det att man iaf vill va hemma.

Jag framställs nog som ganska tragisk (haha u get my point, men oftast vet folk inte så mkt om omständigheterna och då är det väl lätt att ta för givet). Sitta här på en ö utan familj elr pojkvän på julafton, folk frågar och tänker säkert inombords "men kan inte din familj komma till dej då?" det är tyvärr inte så lätt som det kan verka. Speciellt inte med tanke på alla hundar dom har att fixa hundvakt åt om inte annat. Väglaget gör inte det hela bättre, var ett helvete för mej och J att ta oss tillbaka till ön från gbg förra vintern så det är inget jag begär av min familj. Och J måste jobba för att tjäna pengar.

Jag tycker det är synd bara. Julen är en riktig familjehögtid för mej, i alla år har jag vart med antingen först mamma och hennes sida av familjen och sen med pappas sida elr tvärtom.
Nästa jul hoppas jag få komma hem och va med familjen! Jag klarar mej allt i år! jag har ju Elin här på ön över julen iaf, Lotta vet jag inte om hon ska va här över julen än, och julmust!;)


Kommentarer
Postat av: elin

Yessbox jag finns här! ^^ <3

2011-11-04 @ 08:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0